Karel Škrabal - Nikoho nečekám, Dalibor Maňas - Tynošita

Ve schránce se mi objevil balíček. Nic a nikoho nečekám. Když balíček rozbaluji, tak mi dochází, že jsem zase někam poslal peníze. Balíček je od Větrných mlýnů. Čekám vzduch. Před výplatou dojídám zbytky ze špajzu. A z balíčku vytahuji potravu, jenže jen pro duši. Kručí mi v břiše a krmím duši, už je plná, však tohle ještě zvládne dojíst. Dává si nášup. Snese hodně.

Dřevitý, syrový. Obsahově i formou. A protože poezii běžně nečtu, tak to dneska beru hodně stručně. Zkusím to vystihnout hloupým veršem.

na papíru od salámu
psané básně
čtu při čekání na latrínu
je mi krásně

Čtěte Škrabala, čtěte Maňase. Je to prdel a občas je pěkně hluboká.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

James Clavell - Šógun

Ladislav Fuks - Pan Theodor Mundstock

Jack London - Tulák po hvězdách